Venezia

Venezia, într-o primă fază fugitivă de vizită acum mulţi ani a fost ceva .. neremarcabil. Cu sinceritate am ajuns să cred că pentru a putea spune că într-adevăr îţi place sau displace un loc, trebuie să stai minim 3 zile..să-l cunoști cu bune și cu rele. Asta mi s-a întâmplat la a doua vizită în Venezia, unde m-am îndrăgostit irevocabil de ea..

Străduțele mici și identice,gondolele, turiștii, pescărușii care furau clătite, magazine, restaurante pe marginea apei sunt câteva dintre elementele care conturează peisajul Veneziei.

To be continued

Venezia

Să te lași fermecat de aroma îmbietoare a Veneției e ușor, chiar dacă pare mică ca întindere nu face aceeași greșeala (ca mine în 2012) să crezi că o poți înțelege în 1-2 zile.

M-am reîntors în Venezia câțiva ani mai târziu și am descoperit-o așa cum e: romantică și inconfundabilă.  În ce a constat secretul? Să evităm pe cât posibil zonele turistice, unde prețurile explodau, să facem plimbări dimineața și seara târziu și să căutăm pizzerii și restaurante cât mai ascunse.

1. Basilica din San Marco

Cu siguranță cea mai cunoscută biserică a Veneției , Basilica di San Marco a fost, inițial, capela privată a Dogelui, decorată în stil bizantin cu comori aduse după căderea Constantinopului.

1. Centrul din San Marco

Într-un ton ludic, îl putem numi  sufrageria Veneției dat fiind că aici toată lumea se întâlnește, socializează, mănâncă, fac poze. Noi am evitat această zonă pe cât posibil, având în vedere că era arhiplină, dar mai ales pentru că pescărușii nu aveau frică de oameni și înfometați fiind, mi-au furat și clătitele din mână :))). Tot aici, am cunoscut-o pe  Andreea, care era la prima vizită în Veneția și din vorbă în vorbă ne-am împrietenit, iar pe parcursul zilelor, am făcut turul Veneției împreună.

1. Plimbări cu gondola

Punctul culminant al romantismului  în filme era o plimbare cu gondola , unde gondolierul îngâna fiece cântece, iar cuplurile erau mai fericite ca niciodată.

Ei bine, această fericire poate fi umbrită de prețurile exorbitante pe care gondolierii le cer în piața centrală sau străduțele adiacente. Noi, evitând pe cât posibil zona turistică, am mâncat într-o pizzerie unde soția patronului era româncă și ne-a ghidat către un gondolier care lua 60-80 de euro pe plimbare.

Așadar, căutați, întrebați înainte de a achiziționa ceva.  În plimbările cu gondola puteți surprinde Palatul Dodge-ului, Podul suspinelor și Marele Canal.

1. Podul Rialto

Aici a fost partea mea preferată. Având în vedere că serile le păstram doar pentru plimbări fără un punct cert, într-una din zile am trecut Podul Rialto și am ajuns la o zonă pliiină de restaurante pe marginea apei. A fost cea mai frumoasă seară din tot sejurul. Ne-am așezat la un restaurant care avea mai multe dispozitive din acelea de încălzit, pentru că serile erau destul de răcoroase.

1. Murano, Burano

Ultima recomandare ar fi să luați vaporașul și să faceți un tur al insulelor. Veți vedea orașe colorate și cum se face vestita sticlă de Murano.